Argenton sur Creuse en omgeving

Gepubliceerd op 9 juni 2022 om 22:38

We staan hier voor 3 nachten  op camping Oasis du Berry in Saint Gaultier  een kleine 4 sterrencamping niet ver van de snelweg en word veel gebruikt als overnachtingscamping.

Over gister kan ik kort  zijn hele dag regen tot half 4 en toen konden we even de benen gaan strekken

liepen langs de drafbaan en via voie vert terug.

Aankomst op de camping even kijken ..leuk zwembad toch ook de laatste dag in gezwommen.

De camping ligt aan de voie vert , En zo wandel je naar het dorp of op de fiets en je kunt  fietsen naar Argenton sur Creuse..Er ligt een oefendrafbaan voor paarden en er staan er heel wat van die mooie beesten. De kerk met priorij is vanaf de brug mooi te zien en ligt aan de rivier de Creuse.

De dag erop droog wel bewolkt gaan we hier even kijken in het dorp Saint Gaultier.

Kijken of er toch nog wat moois te ontdekken is bij aankomst naar de camping zagen we al dat het erg armoedig was veel leegstand ook winkels die gesloten zijn...In Nederland geen huis te vinden dat leeg staat hier halve dorpen met leegstand .

Eerst zagen we een kasteelachtig gebouw ...even kijken het is een bejaardenhuis ..niet gek ...Op stand oud worden.

Een kerk uit de 11 eeuw met priorij  is ook het enige mooie wat er nog staat in Saint Gaultier

We gaan verder en zien een kasteel liggen in een vogend dorp  en deze doet dienst als gemeentehuis

Wildboeket aan de kant

Argenton sur Creuse ligt 10km van de camping ook voor de winkels moet je er zijn..Veel parkeerplaats is er niet om het stadje in te gaan...maar we hadden er gauw èèn te pakken

En lopen  richting brug onderweg komen we oude monumenten tegen

En dan sta je op de brug en zie je het stadje liggen met zijn oude gekleurde huizen

En dan kijk je wat beter en dan zit er een huisje tussen die echt een opknapbeurt nodig heeft voor het in elkaar stort...Hahaha, ze hebben geluisterd toen we terugliepen naar de auto werden er steigers geplaatst...het word opgeknapt.

Boven het stadje uit torent een kerk met een giga mariabeeld (ik vind het niet mooi een te groot beeld)..maar je kunt er heen klimmen om van het uitzicht te genieten...ik zag de klim...en geen behoefte aan.

De kerk is dicht ..verder zo wat foto`s wat ik zag en leuk vond

We hebben zin in koffie en kopen er wat lekkers bij..dat is weer anders dan Portugal daar heeft elk koffietentje een uitgebreide koeling met lekkers .

In Frankrijk ga je naar de bakker koop wat lekkers en je gaat het opeten bij een restaurantje of barretje waar je koffie drinkt...want je kunt er alleen koffie of drank krijgen.

Dit chateau is een hotel ...en we lopen naar beneden naar de rivier ..Ik kom elke dag wel aan mijn  5000 stappen minimaal..Het waren er 8000 stappen vandaag

Bij een oude watermoelen...aan de overkant zie ik er ook eentje

En gezellig ;familie eend kwam een kijkje nemen.

Nadat we boodschappen gedaan hebben rijden we de camping 2 km voorbij om nog even een ander kasteel te bekijken  en wie komen we tegen...ja hoor Rudolph the red nose rendeer..Leuk gemaakt hè?

Dit kasteel;  chateau de la Tour  in Rivarennes, ligt ook aan de Creuse en alleen vanaf het bruggetje te zien.. Het is een hotel...Hoewel het er erg leeg uitziet...

We hebben genoeg gezien ,ik ga een champignonomelet maken en vanmiddag hebben we nog gezwommen wel met zon zo warm was het ook niet met 22 graden

En `s avonds aten we onze klassieke gevulde aubergine uit de oven